Monday, January 30, 2006

When Iran's Supreme leader is MISTAKE-PROOF BY DESIGN!

Elham Afrotan, a writer ... was arrested on charges of IRI law violation and disrespecting the late supreme leader Ayatollah Khomeini. Afrootan is awaiting trial for having published unauthorized material on Tamdon-e Hormozgan (a community based rural newspaper,) and comparing Khomeini to the aids virus! On another note... last night I read on this blog that the original note was written by him... and Ms. Afrootan had misunderstood the concept and printed it as a scientific article.


نشريه "تمدن هرمزگان"به‌صاحب امتيازي و مديرمسوولي" علي ديرباز" در آخرين شماره خود در هفته گذشته با چاپ مقاله طنزآميزي به مقدسات نظام توهين كرد كه منجر به لغو امتياز اين نشريه و دستگيري تعدادي از عوامل آن شد.
گویا

مریم هوله و هومن عزیزی: با توجه به اين که مسئوليت نشريه ای که اقدام به انتشار مقاله ی مورد نظر نموده است، برعهده ی يکی از راهيافته گان مجلس رژيم اسلامی ايران است، اين شخص و جرياناتی که او را مورد حمايت قرار می دهند، با حذف اين نويسنده ی جوان سعی در بازسازی چهره ی اين راهيافته و نشريه ی او دارند و در مقابل هر گونه تلاش برای نجات او مقاله ی او را ,غير قابل دفاع, می نامند. عدم اطلاع رسانی در اين مورد می تواند به مرگ فجيع يک انسان زير شکنجه منجر شود، هيچ انسانی نبايد به خاطر آراء و عقايدش مورد شکنجه قرار گيرد، زندانی يا کشته شود و موافقت يا مخالفت ما با آراء و نظرياتش نبايد باعث شود که در برابر آزار و قتل او که تجاوز به حقوق تمامی انسانها است، سکوت کنيم. همين دليل از تمامی رسانه ها، انجمن های دفاع از حقوق بشر، دفاع از روزنامه نگاران، دفاع از زندانيان سياسي، انجمن های دفاع از حقوق زنان، فعالين سياسی و تمامی انسانهای آزاده و آزادانديش و تمامی کسانی که برای آزادی بيان و انديشه مبارزه می کنند و آن را محترم می شناسند، فارغ از تمام موضع گيری های سياسی و ... تقاضا می کنيم برای نجات اين نويسنده ی جوان از مرگی تلخ و دردناک نجات دهيد.
انتشار اين خبر حتی در يک وبلاگ بيشتر هم می تواند عامل بازدارنده ای دربرابر اين تجاوز باشد، پيشاپيش دستان همه ی شما را که به ياری او برميخيزيد، می بوسيم.

انجمن دانشجويان آزاد
------
The arrested drivers are on their second day of hunger strike.
به گفته ی يکی از اعضای سنديکای شرکت واحد، کليه کارگران زندانی در زندان اوين از ساعت نه صبح روز يکشنبه دست به اعتصاب غذا زده اند.

اخبار روز