Tuesday, November 15, 2005


برای نادیا انجمن
جایی برای من نبود ...

مرغ نبودم
گوسفند نبودم
گاو نبودم
فیل نبودم که عاجم را
کرگدن هم

گردنم را بریدی
سرم
سرم
در میان پستانهایم گذاشتی

که زن بودم
که زن نبودم- انسان بودم

بودم بودم انسان زن زن انسان زن انسان
گیسو داشتم
چشم داشتم
لب داشتم
دل داشتم

مرغ نبودم
گوسفند نبودم
مذاب بودم آب بودم زمین بودم
زن بودم
تو را من همسر
همسنگ
بودم

مرا تو اما بریدی
سر سر بر تنم نهادی
تنم را در خاک
از خاک نمودی
قاتل!

شیما کلباسی


------
"While hanging out at a sidewalk café in downtown Beirut, a Lebanese-American friend of mine shocked me when he abruptly and forcefully dismissed a woman who walked up and said something to him in Arabic. Whoa, I thought. There was a side to his personality that I hadn't seen yet."

from Michael Totten's ...Middle East Journal.